DE GROOTSTE IN MODELTREINEN
OP = OP

Trix 25425 - NS-treinstel ICM-1 (Koploper).

NS-treinstel ICM-1 (Koploper)
€ 559,00
In voorraad
Beschikbaar aantal: 2 stuk(s)

Onze sterke punten

Grootste modeltreinwinkel van Nederland
Scherpe prijzen en enorme eigen voorraad
Voorradig en voor 14:00 besteld?
Dezelfde dag verzonden! (di-vr)
Tot €100,- slechts €5,75 verzendkosten (NL)
VANAF €100,- GRATIS VERZENDING! (NL)
Met een account meer opties
Meer overzicht en meer gemak
Productbeschrijving
Details
De serie ICM (InterCityMaterieel) van de NS is een elektrisch treinstel voor de snelle, comfortabele Intercity-diensten. In de volksmond heet het de "Koploper" vanwege de doorloopkop aan beide uiteinden. De machinistencabine bevindt zich in deze kop boven de wagenovergang. Dat geeft een stoere uitstraling die typisch Nederlands is als Hollandse kaas en bij Märklin als "Hoek van Holland". Tot 2005 was het mogelijk om tijdens de reis via deze overgang naar het volgende treinstel te lopen. In 1983 startte Talbot in Aachen met de serieproductie van het driedelige treinstel met type-aanduiding ICM-1 nr. 4011 - 4050. Vanaf nr. 4051 veranderde de type-aanduiding in ICM-2. Vanaf 1990 werd de tot dat toe driedelige) ICM als vierdelig treinstel (serie ICM-3 en ICM-4) uitgeleverd. Het voorbeeld van model 39425 is de inzet van Koploper 4015 in 1987 als Eurocity 67 "Admiraal de Ruyter" Amsterdam - London voor het traject tot Hoek van Holland. Driedelig elektrisch treinstel als intercitytreinstel serie ICM-1 „Koploper“ van de Nederlandse Spoorwegen (NS). Geel/blauwe basiskleurstelling in de standaard uitvoering. 1 motorwagen als eindwagen mBk 2e klas. 1 tussenrijtuig AB 1e/2e klas. 1 stuurstandrijtuig als eindwagen sBk 2e klas. Bestemmingsweergave „Hoek van Holland“. Bedrijfsnummer van het treinstel 4015. Zoals in gebruik in tijdperk IV, in de afleveringstoestand van 1984 - 1988 Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. 3-delige uitvoering. Onderstel bij gemotoriseerde eindwagen van spuitgietmetaal. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel. Twee assen van een draaistel aangedreven. Antislipwielen. Machinistencabines in de twee eindwagens met interieur. Met de rijrichting wisselende stroomvoorziening, via de telkens voorste wagen. Speciale kortkoppelingen met schaargeleiding. Standaard ingebouwde binnenverlichting. Met de rijrichting wisselend driepuntsfrontsein en 2 rode sluitseinen, evenals binnenverlichting in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Frontseinen aan eindwagenzijde 2 en 1 afzonderlijk digitaal uitschakelbaar. Frontsein met voorbeeldgetrouwe lichtgele en rode ledlampjes. Binnenverlichtingen met warmwitte ledlampjes. Gedetailleerde uitvoering van onderstel en opbouw. Aan de eindwagens weergave van de „Scharfenberg“-koppeling met afdekking. Voor dubbele tractie is een extra starre koppelingsverbinding meegeleverd. In standaard uitvoering van de eindwagen met gesloten overgangsdeuren. Weergave van de bij een eindwagen opzij geschoven zwenkdeuren met vouwbalg is mogelijk met het bijgeleverde insteekdeel. Totale lengte van de trein 86,6 cm. Highlights: Standaard schakelbare led-binnenverlichting. Met diverse Nederlandse stationsmeldingen en omroepberichten in de trein. Digitale speelwerelddecoder mfx+ met uitgebreide gebruiks- en geluidsfuncties. Bestemmingsweergave: Hoek van Holland.
Extra informatie
Extra informatie
Artikelnummer Trix-25425
Merk Trix
Barcode 4028106254253
Nieuwsgroep Hoofdnieuws 2023, Herfstnieuws 2022, Hoofdnieuws 2022
Schaal H0 (1:87)
Kant-en-klaar of bouwmodel Kant-en-klaar
Eigenschappen Digitaal, Geluidsmodule, Interieurverlichting
Systeem 2-rail DC
Treintype TEE-, IC- en sneltreinen
Treinsamenstelling Treinsets, Treinstellen en motorrijtuigen
Tijdperk IV (1968 - 1990)
Land Nederland
Spoorwegmaatschappij NS
Een vraag over dit product?

Heeft u vragen over dit product? Vul onderstaand formulier in en u wordt zo spoedig mogelijk deskundig geholpen door één van onze medewerkers.

Mail ons

Contactgegevens

* Verplichte velden